Παρασκευή 29 Μαρτίου 2019

Μίλτος Σαχτούρης, "Έκτοτε"





ΑΛΟΓΑ ΠΕΡΗΦΑΝΑ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ


Άλογα περήφανα
οι επιθυμίες μου
γονάτισαν κάθισαν χάμω

η πόλη όλη βάφτηκε στο σκοτάδι

μόνο τρεις άνθρωποι περπάτησαν

ο ένας πήγε να βρει το Θεό
ο άλλος πήγε να βρει το Διάβολο
κι ο τρίτος πήγε να βρει το Κενό.





ΣΑΝ ΠΕΤΡΑ


Η Άνοιξη είναι για τους ευτυχισμένους
τότε έλεγες

τώρα έγινες σκληρή
σαν πέτρα.





Ο ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΙ

                          στον Βασίλη Συρμόπουλο


Αυτή την Τίγρη
αυτό το τέρας
την ψυχή μου
(έλεγε συχνά ο Χεμινγουέι)
θα την σκοτώσω.





ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΚΙΤΡΙΝΑ

                                         στη Μάγδα


Περιστέρια εξόριστα
βάψαν κόκκινη τη στέγη
                                     του σπιτιού

Εξόντωση του Κύκλωπα μέσα
που χρόνια λίμαζε στο σπίτι

Στα παρτέρια έξω μπροστά στην
                                                πόρτα
φύτρωναν κίτρινα λουλούδια.





ΞΥΜΦΟΡΑ

                                Είν’ οι προσπάθειές μας
                                των συφοριασμένων·
                                είν’ οι προσπάθειές μας,
                                σαν των Τρώων.

                                              Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ


Με μάγια αλλά
και με Θεό μαζί
ψάχνω
την άδική μου μοίρα

Πόσα σίδερα
και σιδεριές
πόσες κατάρες
και πόσες σφήνες
πόσες αράχνες και καρφιά
πόσες πλεκτάνες
έως τώρα
μου έχουν στήσει

την άδική μου μοίρα
τώρα ψάχνω

Πόση ακόμα μου μέλλεται
συμφορά.





Από τη συλλογή «Έκτοτε» (1996).
Πηγή: η συγκεντρωτική έκδοση «Μίλτος Σαχτούρης - Ποιήματα (1945-1998)»,
εκδ. Κέδρος, 2014.
Πηγή για την εικόνα:
http://www.ert.gr/arxeio-afierwmata/miltos-sachtoyris-29-martioy-2005/

1 σχόλιο: