Τρίτη 16 Απριλίου 2019

Αλέξανδρος Αραμπατζής, "Τέσσερα ποιήματα"





[παλίνδρομη ροπή]


Κάθε μικρή παραζάλη
Έχει την παλίνδρομη ροπή της
Όταν τα πνεύματα δονούνται
Δονούνται και τα νανοσωματίδια
Της ύλης που ο χρόνος έχει αναιρέσει
Έζησα μέχρι τώρα τη ρηχότητα
Όλων των παρακινδυνευμένων εποχών
Την αλύτρωτη ιερουργία των πνευμάτων
Μα πριν ακόμα σκαλίσω το χώμα
Με τις πολλαπλές αναδιατάξεις του
Σημάδεψα τα σύνορα του κόσμου μου
Με τα σύνορα του κόσμου των τρελών





[αρχέτυπη γενέτειρα]


Από την αρχέτυπη γενέτειρά μου κληρονόμησα
Τα θαύματα του κρασιού και του ξιδιού
Κληρονόμησα βαρέλια με ξεγδαρμένους πάτους
Και στουπιά μουλιασμένα στο νερό και στο κρασί
Κληρονόμησα σκουριασμένα κλειδιά για πόρτες
Που αν σε δίσεκτο έτος ανοίξουν θ’ αναστήσουν
Ένδοξους πότες και μανιασμένα κρασοπότηρα
Κληρονόμησα δεκάδες γλυκόξινες οσμές από υπόγεια κελάρια
Χοντρές μποτίλιες φυλαγμένες από ξεχασμένα ναυάγια
Κιθάρες τροβαδούρων πανοπλίες και σκαλισμένα ξίφη
Ακόμα χειρόγραφα καταραμένων ποιητών κληρονόμησα
           που αφόρητα μυρίζανε αψέντι και χασίσι
Μα πάνω απ’ όλα άγριες νεροποντές της κόλασης κληρονόμησα
Για να ξεπλύνουν της νεότητάς μου τα φρικαλέα πάθη





[κλούβια μεταφυσική]


Όταν η Φιλοσοφία παίρνει μπουρλότο στο σκοτάδι λαμπαδιάζει
Μέσα στην ακτίνα δράσης της η φακιδομύτα Οντολογία αυθαδιάζει
Τι κι αν κάθε μισότρελος κόβει κι από ένα δάκτυλο σε κάθε πανικό
Η κλούβια Μεταφυσική τον σέρνει σαν ιεραπόστολο σε δείπνο μυστικό
Οι δαίμονες φόρτωσαν στην πλάτη μου χιλίων ειδών βαρίδια
Κι η Μηχανή της Λογικής στόλισε το τραπέζι μου με ζουμερά κοψίδια
Μα γύρω στα μεσάνυχτα όταν το κρετιναριό πλάκωσε στο τσαρδί μου
Ξήλωσε τα όνειρα και μούσκεψε μ’ απόνερα το ασθενικό κορμί μου





[μηδενισμένο υπόλοιπο]


Πάλι κάπνισα ένα πακέτο τσιγάρα
Στην μνήμη εκείνων που λησμόνησα
Μηδενισμένες καταθέσεις
Μηδενισμένο υπόλοιπο
Μηδενισμένες τροχιές των άστρων
Τα μυστικά που ξέρει ο ουρανός
Καμιά φορά σου τα ψιθυρίζει κρυφά
Όταν στα κρυφά μονάχος βασανίζεσαι




Αλέξανδρος Αραμπατζής



Πρώτη δημοσίευση

Στην εικόνα: Frederic Edwin Church, «Aurora Borealis», 1865, (oil on canvas).
Πηγή για την εικόνα: Wikimedia Commons.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου