Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2016

Γιώργος Ανδρέου, "Ο απερίσκεπτος πλοηγός"




ΑΝΟΙΞΗ ΔΕΙΛΗ

Δειλή
Μικρή μου
Άνοιξη
Παιδί των Λωτοφάγων

Εδώ είναι Βαλκάνια, η θάλασσα διαρκής
Οι λεύκες των ανέμων τους, της πέτρας του το στάχυ

Των ποιητών το πουργκατόριο ανελέητο

Μικρή
Δειλή μου
Άνοιξη




Η ΑΒΥΣΣΟΣ

Η άβυσσος
Πλημμυρισμένη μωβ τριαντάφυλλα

Η άβυσσος

Διαμπερής

Ανεπίδοτη

Ανέραστη

Η άβυσσος
Εγώ ή εσύ, εναλλάξ

Όταν ο πόντος των δακρύων
Ξιφουλκεί
Όταν μου λες «θα με πληγώσεις, ξέρεις πώς»
Θαυμάζω πόσο γρήγορα εσύ
Τα κόλπα έμαθες τα αρχαία
Τα παίγνια τα πανάρχαια της άβυσσος

Πριν από σένα η Σαλώμη, η Κορνταί, η Ιουλιέττα
Πριν από σένα τίποτα
Μόνη η άβυσσος
Άβυσσος ενική, πληθυντική

Άβυσσος αναπόφευκτη




ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ

Ένα φως

Ψηλά

Βλέπω

Η μυρωδιά των μαλλιών της μητέρας μου

Επιστρέφω στο βλέμμα
Το ένδον βλέμμα
Ακόμη δεν έχω τολμήσει
Να βγάλω τα έξω μάτια μου
Όπως εκείνος ο Θηβαίος βασιλιάς




Ο  ΚΟΝΤΕ  ΣΟΛΩΜΟΣ  ΣΤΟ  ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ

Δεν είναι αλήθεια
Πως αρκέστηκες
Στη φαντασιακή σου προβολή του ιδεώδους
Μη μπαίνοντας ποτέ στον πειρασμό
Να πας απέναντι
Ενώ του Μπάιρον το σκήνωμα
Σου έγνεφε
Ολημερίς
Ολονυχτίς

Η βάρκα
Κατευόδιο
Ανοίγεσαι

Ύψος απέναντί σου απροσμέτρητο
Ηχώ παλίντονος, εωθινή
Αηδόνα του Ερωτόκριτου

Σε καρτερούν
Των ερειπίων η σιωπή
Ένα μαντίλι φθισικού
Δυο-τρία γρόσια

Ο ήλιος τύραννος, ο ήλιος άβυσσος, ο ήλιος βράχος

Επέστρεψες περήφανος
Στου Πόρφυρα τη ράχη




Από τη συλλογή «Ο απερίσκεπτος πλοηγός», εκδ. Μικρή Άρκτος, 2016

Στις 20/10/2016, ο Γιώργος Ανδρεόυ και «Ο απερίσκεπτος πλοηγός», φιλοξενούμενοι του Γιάννη Ναζλίδη, μας χάρισαν μια εξαιρετική βραδιά στο Εκκοκκιστήριο Ιδεών στη Βέροια.
Εκτενές ρεπορτάζ από τη Δήμητρα Σμυρνή:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου