Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

Δημήτρης Γ. Παπαστεργίου, "Όλα στο μαύρο"





*

Πόλεις, υποσχέσεις, λάθη,
αγκαλιές, φόβοι, και πάθη
που μας ζήσαν και μας παίδεψαν,
γυρνούν μπροστά στα μάτια μας,
κάρτες σε δάχτυλα κομψά
τσιγγάνας χαρτορίχτρας.

Τραβώ μια κάρτα:
δυο καρδιές κι ο θάνατος.




*

Μικρή πριγκίπισσα
μου φώτισες τα δάση της ψυχής
μα μόλις έφυγες, ξανά σκοτάδι
και υγρασία.
Βδέλλες μού τρώνε τα όνειρα.
Κι είναι το λιγοστό μου φως
από το άστρο
που δε θα ταξιδέψουμε ποτέ.




*

Σαν το γιασεμί και συ
τις νύχτες τραγουδάς τις ευωδιές σου,
λουλούδι μου,
τσουρέκι μου,
αμυγδαλάκι μου καραμελωμένο.

Νησί της σωτηρίας ή
ψευδαισθήσεις και παραισθήσεις.

Ηττήθηκα απ’ το κρασί.
Σαν μυστικό αλώθηκα,
προδόθηκα σαν πατρίδα.




*

Κάθε απόγευμα κάθονται γύρω απ’ το τραπέζι
και σε προσμένουν κουρασμένοι
ο εργάτης που λαχταρά ένα πιάτο ζεστό φαΐ,
το αγόρι που πεθύμησε την πρώτη του αγάπη,
ο γέρος με τα τεράστια μάτια για μια γλυκιά κουβέντα
κι ο ποιητής μ’ ένα καινούργιο ποίημα για σένα.






*

Υποσχέσεις κι αγκαλιές φαντάσματα.

Τελικά δεν ήρθες ποτέ.
Δε με καταδέχεσαι πλέον
ούτε στον ύπνο −
στη νυχτερινή μου έρημο.
Ούτε σαν εφιάλτης, μόρα ή βαμπίρ.

Διψάω λες και έχω βγει από καμίνι
και νιώθω άυλος με μάτια δανεικά.




*

Τρεις φλέβες.
Και τις τρεις τις κράτησες για σένα.
Του Δούναβη, την έκανες στολίδι,
του κρασιού, την πίνεις σα νεράκι,
και του έρωτα, την έσκισες στα δύο.

Ένας κόκκινος λεκές στο πουκάμισο,
απλώνεται, απλώνεται, απλώνεται
και όλα ξεθωριάζουν και παγώνουν.
Μέσα μου χορεύει βαλς
ένας ματωμένος Δούναβης.




*

Μάταια όλα κι άδικα.
Σε λαχταρώ, σου φώναζα.
Μια έκρηξη δέκα μεγατόνων
στα σπλάχνα μου

και γέμισε η ψυχή μου
νεκρά ψάρια.




*

Χρόνια μετά, τα λόγια σου πλανιούνται στον αέρα.
Τα πιάνουνε οι μάγισσες με τ’ ακροδάχτυλά τους
και τρίμματα υποσχέσεων τα κάνουν,
χρυσόσκονη πάνω απ’ τα βρέφη.
Κουνούν τα ποδαράκια τους εκείνα και γελούνε.

Στο δάσος τα ελάφια
γυρνούν σαγηνευμένα το κεφάλι,
αποξεχνιούνται,
γαληνεύουν.

Κι ο λύκος στα δυο μέτρα.




Δημήτρης Γ. Παπαστεργίου


Από την ανέκδοτη συλλογή «Όλα στο μαύρο», (πρώτη δημοσίευση).

Φωτογραφίες: Katerina Plotnikova
Πηγή:
https://artcepts.wordpress.com/category/photography/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου