Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2022

Κώστας Θ. Ριζάκης, "ανέκδοτα δύο"





μαγδαλυμένης


δεν καπριτσώνεις και ως χειμών νά στο
λευκόν πέφτεις χιαστί στρώνεται ευ-
νοίας χωρικά το στέγαστρον χιονάκι·
σε χήνας βήμα κρεουργούν μποτάκια
κραπ το νέον κραπ ή εδάφη τεμαχίζουν·
μεστώνεις ρουζ διαφυγής χειλεόφωνος κι ά-

ρτι πεινούσα στην αυγήν περιπεσούσα κόρη





στο πλην τού καθόλου


στο σταυροδρόμι και οι σειρήνες δύο ή τρεις μαν-
ιωδώς ν’ αφρίζουνε ζωή εχ ζωήν σε λόγου μας/
σας κόκκινον με θαλασσωμένον ένα μπλου
σ’ εκ νέου φλογοερέθισμα ‒δε θες φρικτότερος
να είν’ η κόλασις προτείνατε οι εξ οροφής στο
φίνο χώμα χάμου‒ κι ω τι συγκρουσιακή και η σύ-
γκρισις φρενάρουν οι συνήθειες πες όπως σκάζεις
σασπένς μισό λεπτόν δεν πέθαινα δεν είδα εδώ
 
νεκρούς· συλλαβιστά φιδόσυρα το πλεύρισμα στην
                                                                               νύκτα ‒



                                                          Κώστας Θ. Ριζάκης




Ο ποιητής Κώστας Θ. Ριζάκης (Λαμία, 1960) έχει εκδώσει δέκα συλλογές, μία συγκεντρωτική (των εξ πρώτων ‒ γ΄ επαν. Κουκκίδα 2020). Διηύθυνε ή και συνδιηύθυνε εξ έως τώρα (σε οκτώ εν συνόλω περιόδους) λογοτεχνικά περιοδικά. Επίσης, επιμελήθηκε περί τα 170 βιβλία (ιδία ποιητικά), αρκετά αφιερώματα σε έντυπα άλλων, καθώς και τιμητικούς τόμους σε μορφές (Κ. Ε. Τσιρόπουλο, Γ. Πέγκλη, Μ. Μέσκο, Ο. Αλεξάκη, Σ. Σαράκη, Ζ. Σαμαρά, Β. Π. Καραγιάννη, Γ. Χ. Θεοχάρη, Δ. Αγγελή ‒ τα τελευταία δύο υπό έκδοσιν) τής λογοτεχνίας μας. Ενασχολείται δε και συνεχίζει, με τη σύγχρονη γυναικεία γραφή (Ζ. Δαράκη, Λ. Παππά, Μ. Καραγιάννη, Κ. Κούσουλα, Χ. Κουτσουμπέλη, Έ. Λάγκε, Έ. Κορνέτη, Ν. Κεσμέτη, Κ. Ρουκ, Μ. Κουγιουμτζή, Α. Μπακονίκα, Ά. Γρίβα, Δ. Δημητριάδου, Ν. Χαλκιαδάκη). Πρόσεξε πολύ όσους νεώτερους άξιους, ιδρύων σχετικήν (με την Μ. Ζαγκλαρά) σειρά. Τελευταία του συλλογή (με τον Γ. Δελιόπουλο) η, κατά ανεφίκτου γλυφές, 1 ‒ ΑΩ 2021. Έχουν γραφεί και εκδοθεί πολυάριθμα μελετήματα για το ποιητικό του έργο.




Πρώτη δημοσίευση


Στην εικόνα: El Greco, «Penitent Magdalen».
Πηγή για την εικόνα: Wikimedia Commons.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου