Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2021

Σταύρος Βαβούρης, "Τι άλλο μου είπε αυτό το ποίημα"

 



 Τι άλλο μου είπε αυτό το ποίημα


                                      * * *


Ήμουνα μια τρίλια μοναχά;
Ίσως, μα τώρα
στο άπειρο μέσα και στο χρόνο κάτι άλλο με καλεί

Δε μου άξιζες; Δε σου άξιζα;
Ίσως με τραγουδήσει τώρα άλλο πουλί.





                                      * * *


Μπορεί να ήμουν τίγρης
Μπορεί να ήμουν πάνθηρ
Μπορεί να ’μουν λεπίδα λαιμητόμου
π’ άστραφτε μες στο φως.

Μπορεί τ’ αλέτρι που θα σ’ όργωνε·
ποιος σου ’πε ότι ένα ποίημα
μπορεί να μην οργώνει;

Έπρεπε να ρισκάρεις
Να ’μπαινες στο κλουβί μου
σα γη να μου απλωθείς
να κάψω τα ζιζάνια που φύτρωναν στο χώμα της,
να ’σκυβες τον αυχένα στην εγκοπή του ξύλου
που θα ’πεφτε η λεπίδα πιθανόν.

Ποιος σου ’πε ότι ’ναι εύκολα τα ποιήματα;
Ποιος σου ’πε ότι ένα ποίημα
μπορεί να γίνει ο δίσκος της χρονιάς;





                                      * * *


Άσε τους −σου ’λεγα− να παίζουνε χαρτιά
να στοιχηματίζουν στο ιπποδρόμιο
τις ώρες τους τις μάταιες να περνούν
σε τυχερά, λογής λογής, παιχνίδια.
Εσύ,
ν’ ακολουθείς πάντοτε τ’ άστρο σου.

όσο κι αν σου φαίνεται μακριά
κι όταν ακόμα ούτε καν το διακρίνεις
είναι σκυμμένο πάν’ απ’ το κεφάλι σου

Εκεί, ψηλά θαν το ’βρεις.
Όσο κι αν φαίνεται άπιαστο
γεννήθηκε για σένα.
Κάποτε θα τ’ αγγίσεις.
Και μια στιγμή πριν ξεψυχήσεις
θα διασχίσει τ’ άπειρο διάπυρος διάττων
και θα εκραγεί βεγγαλικό
μες στην αιωνιότητα.





ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ


Μου λέτε – απολογήσου, απολογήσου, κύριοι συνήγοροι.
Αλλʼ αν μιλήσω για να δικαιολογηθώ
τα ίδια μου τα λόγια θα με καταδικάσουν
κι οι δικαστές
θα πούνε πάλι όπως συνήθως
ότι ήμουν ένα ποίημα επηρμένο.

Έτσι αγορεύετε Σεις λοιπόν.
Εγώ σωπαίνοντας θ’ ακούω από μακριά
υπόκωφα να φτάνουν οι καινούργιες συμφορές
που ήδη ξεκινήσανε για μένα.

Γιατί είναι εκ των προτέρων βέβαιο.
Ακόμα και γι’ αυτές
σα να ʼτανε κυρώσεις γι’ ανομίες δικές μου
όλοι θα ʼρθουν να καταθέσουν εναντίον μου
στις ενδεχόμενες καινούργιες δίκες μου.





Πού πάει, πού με πάει αυτό το ποίημα (1985).
Πηγή: «Σταύρος Βαβούρης, Πού πήγε, ώς πού πήγε αυτό το ποίημα [1940-1993]», εκδ. Ερμής 1998.

Στην εικόνα: J.A.G. Acke, «The Poet» (1911).
Πηγή για την εικόνα: Wikimedia Commons.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου