Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018

Σοφία Κουφού, "Επτά συναισθήματα, επτά φυτικά μοτίβα"




ΕΠΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, ΕΠΤΑ ΦΥΤΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ


Αμφιβολία


Δικοτυλήδονο ιώδες.
Οφείλει την ύπαρξή του
σε αποτυχημένα δείπνα ηλιθίων.
Γεννιέται σε μαιευτήρια,
σε εδάφη αιώνιων περιπλανητών.
Πεθαίνει σε κοιμητήρια
και σε τόπους αιώνια πλανημένων.





Θυμός


Ακανθώδες.
Θέλει προσοχή στο κλάδεμα
λόγω της ιδιότητάς του να εκσφενδονίζεται
σ’ ανυποψίαστους περαστικούς.
Συνήθως συναντάται
σ’ εισόδους αυλών
καμουφλάροντας άλλα φυτά
που θέλουν φροντίδα.





Ευτυχία


Αταξινόμητο·
αειθαλές στο τώρα,
εν γένει φυλλοβόλο.
Συχνά
παραγνωρίζεται για καλλωπιστικό.
Επ’ ουδενί·
η αζαλέα κι η καμέλια κάνουν μπούγιο.
Πολύς λόγος
για εύρεση λόγου.





Αηδία


Δικοτυλήδονο νηπενθές εντομοφάγο.
Ευδοκιμεί σε υγιή εδάφη.
Φίλος του ανθρώπου·
αν και προκαλεί ναυτία
προστατεύει από μολύνσεις.





Έρωτας


Αναρριχητικό
ταχείας ανάπτυξης.
Τί κι αν
με μια σκιά από τύχη
νόημα δίνει
σε φαντασιακές πέργκολες
κι αν όλα τα φυτά συμπαρασύρει
σε ξέφρενη ανθοφορία.
Άνθη ηδονής
μ’ αγκάθια οδύνης πλέκονται
κι η συγκομιδή
μια τραγωδία.





Φόβος


Πολυετές αρωματικό.
Πρωτογενές και εγγενές
μιας φύσης.
Με την πρόγνωση
για επικείμενες πλημμύρες
ή ξηρασία
κρεμιέται έξω από φράχτες.
Η αναδυόμενη μυρωδιά
απειλεί με ακαριαία παράλυση
ετοιμόμαχα λυκόσκυλα φύλακες.





Ευγνωμοσύνη


Ποώδες.
Το εκλεπτυσμένο του ύφος
καθιστά κατάλληλη την ανάπτυξή του
σε μικρές γλάστρες
με απαράμιλλης ποιότητας χώμα.
Άλλες φορές
τα δέντρα της αυλής δειπνούν χώματα μαζί του
κι αυτό ανταποδίδει το κέρασμα.
Αυτότροφο και ετερότροφο
ταυτόχρονα.






Η Σοφία Κουφού γεννήθηκε το 1986 στην Αθήνα όπου και ζει. Είναι απόφοιτος ναυπηγός-μηχανολόγος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και φοιτήτρια στο μεταπτυχιακό Εικαστικής Ψυχοθεραπείας Ενηλίκων του Κέντρου Τέχνης και Ψυχοθεραπείας. Έχει εκδώσει την πρώτη ποιητική της συλλογή «Έβδομη μεγάλη» (2018), στην πλατφόρμα αυτοέκδοσης Lulu.
Διατηρεί το ιστολόγιο [ https://plintrida.wordpress.com/ ] απ’ όπου και το σπονδυλωτό ποίημα που αναρτούμε.

Στην εικόνα: Charles Le Brun, «Les Expressions», (1698).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου