Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2015

Μανόλης Αναγνωστάκης, "Θεσσαλονίκη, Μέρες του 1969 μ.Χ."




Θεσσαλονίκη, Μέρες του 1969 μ.Χ.

Στην οδό Αιγύπτου —πρώτη πάροδος δεξιά—
Τώρα υψώνεται το μέγαρο της Τράπεζας Συναλλαγών
Τουριστικά γραφεία και πρακτορεία μεταναστεύσεως
Και τα παιδάκια δεν μπορούνε πια να παίξουνε από τα τόσα τροχοφόρα που
         περνούνε
Άλλωστε τα παιδιά μεγάλωσαν, ο καιρός εκείνος πέρασε που ξέρατε
Τώρα πια δε γελούν, δεν ψιθυρίζουν μυστικά, δεν εμπιστεύονται,
Όσα επιζήσαν, εννοείται, γιατί ήρθανε βαριές αρρώστιες από τότε
Πλημμύρες, καταποντισμοί, σεισμοί, θωρακισμένοι στρατιώτες·
Θυμούνται τα λόγια του πατέρα: εσύ θα γνωρίσεις καλύτερες μέρες
Δεν έχει σημασία τελικά αν δεν τις γνώρισαν, λένε το μάθημα οι ίδιοι στα παιδιά
         τους
Ελπίζοντας πάντοτε πως κάποτε θα σταματήσει η αλυσίδα
Ίσως στα παιδιά των παιδιών τους ή στα παιδιά των παιδιών των παιδιών τους.
Προς το παρόν, στον παλιό δρόμο που λέγαμε, υψώνεται η Τράπεζα Συναλλαγών
—εγώ συναλλάσσομαι, εσύ συναλλάσσεσαι, αυτός συναλλάσσεται—
Τουριστικά γραφεία και πρακτορεία μεταναστεύσεως
—εμείς μεταναστεύουμε, εσείς μεταναστεύετε, αυτοί μεταναστεύουν—
Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει, έλεγε κι ο Ποιητής
Η Ελλάδα με τα ωραία νησιά, τα ωραία γραφεία, τις ωραίες εκκλησιές

Η Ελλάς των Ελλήνων.



Από τη συλλογή «Ο στόχος», 1970





Η δεύτερη βραδιά της 4ης Λογοτεχνικής Σκηνής (Θεσσαλονίκη 12/12/2015, θέατρο «Άνετον»), ξεκίνησε με την ανάγνωση και δραματοποιημένη απόδοση του παραπάνω ποιήματος του Μανόλη Αναγνωστάκη, σε σκηνοθεσία Άλκη Σπυρόπουλου και Ιωάννας Μήτσικα.
Συμμετείχαν οι σπουδαστές της δραματικής σχολής του θεάτρου Ανδρέας Βουτσινάς, του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. και του Θεάτρου Τ: Κατερίνα Βαφειάδου, Κυριάκος Βιολάρης, Λάζαρος Βρουλάκος, Δημήτρης Γαλανάκης, Δανάη Γραμμένου, Ιωάννα Θεοδοσιάδου, Βιβή Κατσαρού, Σοφία Κοπαΐδου, Εύη Κρητικού, Νίνα Μαζάνη, Ανδρονίκη Μανουρά, Μαριέλλα Παναγιώτου, Παυλίνα Παπαδοπούλου, Κορνηλία Προκοπίου, Μάκης Σεμερτζίδης, Βίκη Σκορδά, Μαριαλένα Στεργίου, Χρύσα Τσετάκη.
Καθώς το 2015 (έτος Αναγνωστάκη), πλησιάζει στο τέλος του, η ανάρτηση λαμβάνει χώρα για να τιμήσει την προσπάθεια των παραπάνω καλλιτεχνών και να υπογραμμίσει την ευεργετική δύναμη των Τεχνών όταν συνδέονται υπέροχα μεταξύ τους.


Φωτογραφίες: Νώντας Στυλιανίδης