Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2023

Ματούλα Λιμνιώτη, "Πέντε ποιήματα"





ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ


Έχω κι εγώ τα σκαλιά, τους μυστικούς φεγγίτες.
Έχω τους λαβύρινθους, τα πριονίδια μου.
Τα πρώτα σχέδιά μου – αντίλαλοι στο βάθος,
που τώρα καμπυλώνουν.

Στην αυλόπορτα το κλειδί,
το μυστρί,
τα χαλίκια.

Τα παράθυρα, ημιτελή, στραμμένα προς τη θάλασσα.

Έχω τα υλικά. Μένει η φυγή.
Βάζω λουκέτο για τον γυρισμό.

Στον ουρανό, μεγαλουργεί η Κασσιόπη.





Ο ΗΧΟΣ ΤΗΣ ΣΚΙΑΣ


Ο ήχος της σκιάς χτυπάει πάνω στην πέτρα.
Μπροστά σου τόσο φως και τόση διάφανη σιωπή
σαν πέπλο αραχνοΰφαντο πλυμένο στο πηγάδι.

Σκεπάζει ό,τι απέμεινε.





ΕΙΠΕ Η ΕΥΡΥΔΙΚΗ


Σκιά, απ’ τη σκιά μου.
Με αναγνώρισα – μέσα στο βλέμμα σου,
αγαπημένε Ορφέα.

Τι λίγο που ειδωθήκαμε!
Μπροστά στην πύλη της ζωής,
εκεί που συναντιέται η λάμψη
με τη νύχτα.

Σωπάσαν, τώρα, τα πουλιά·
εσύ, επέστρεψες στο φως κι εγώ
γυρίζω πίσω
με τη σκιά των δυο μας.





ΤΑ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ


Αγριεύει η δίψα μου.
Εντούτοις,
τίποτα δε χάνεται στ’ αναμμένο τζάκι.

Μπαίνω στη φωτιά
στην οξιά, στο πεύκο·
στην καρδιά του Μαίναλου.

Ο νους μου στα φυλλώματα.
Γίνομαι κορμός στα βαθιά γεράματα.
Δίχως προηγούμενο ήρθε το τσεκούρι.

Κάρβουνο, η νύχτα. Είμαι ακόμα σπίθα.

Α, τα ωραία χρόνια!
Η τρελή νεότητα. Του καπνού η ανάληψη.
Συνεπώς, το έμαθα: στην αρχή γυρίζουμε.
Τέλος δεν υπάρχει.





ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ


Μ’ αγκαλιάζεις
με τον τρόπο που γέρνουν τα στάχυα
μ’ ανεπαίσθητο άνεμο
Μάιο μήνα.

Πεταλούδα είναι η αφή.
Τα χέρια σου μιλούν χιλιάδες γλώσσες.
Είσαι το φτερούγισμα ανάμεσα στους τοίχους.

Μια κίνηση ειν’ η τύχη που έρχεται στο μέρος μου.
Περνάς απ’ το λουλούδι στου καιρού το γύρισμα.
Έτσι, συνεχίζουμε.

(Πιθανόν γυρεύουμε το επόμενο άνθος.)



                                                    Ματούλα Λιμνιώτη




Η Ματούλα Λιμνιώτη κατάγεται από την Καρδίτσα και τον Μώλο Φθιώτιδας, όπου και έζησε μέχρι τα μαθητικά της χρόνια. Είναι χημικός κι εργάζεται στην εκπαίδευση. Ζει στην Αθήνα. Έχει εκδώσει δυο ποιητικές συλλογές, το «Κιρκάδιον», εκδόσεις Όστρια, 2019 και τις «Μοίρες των Πραγμάτων», εκδόσεις Εκάτη, 2021.


Αθήνα, Νοέμβριος 2023
==================


Επιμέλεια ανάρτησης: Χρήστος Τουμανίδης

Πρώτη δημοσίευση

Στην εικόνα: George Frederic Watts, «Orpheus And Eurydice», 1904.
Πηγή για την εικόνα: Wikimedia Commons.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου