Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

Τέλλος Φίλης, "Ένας απλός υπάλληλος βιντεοκλάμπ"





ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΒΙΝΤΕΟΚΛΑΜΠ


Εγώ θα βλέπω τις ταινίες
και θα ’ρχομαι να σου τις λέω
εσύ δεν θα μιλάς
και το τσιγάρο που σου άφησα
στην ίδια θέση θα ’ναι

Γονατιστός στα χαλίκια
θα σου σφυρίζω το μουσικό θέμα των τίτλων
δεν θα υπάρχουν δάκρυα
νερό θα τρέχουν οι υποθέσεις
μόνο τα λουλούδια από τον χθεσινό
που θ’ ανασαίνουνε ακόμη

Εκεί. Μέχρι να αρχίσει να νυχτώνει
σιωπηλά θα επιστρέφω
αφού σκουπίσω το τζαμάκι
ανάψω το ρεσό
χωρίς σταυροκοπήματα, χωρίς υποκατάστατα

Θα επιστρέφω
ως το βιντεοκλάμπ
καινούργιες ταινίες να πάρω
να τις δω
να έρθω πάλι να σου τις διηγηθώ





ΑΔΙΚΑ ΠΑΠΠΟΥ


Σήμερα ήρθα εδώ για να σου πω παππού
ο κόσμος δεν είναι τελικά όπως μου έμαθες
κι εγώ γερνάω

δεν έχω τις ίδιες αντοχές όπως παλιά
που σκαρφαλώναμε τα βράχια στο νησί
κι όποιος ανέβαινε πρώτος κάρφωνε τη σημαία

τα πόδια μου δε με κρατάνε πια, παππού
κι η αναπνοή βαραίνει
κανείς από τους επομένους
γυρνάω να δω και πάλι μοναχός μου παππού
στο μονοπάτι

τι έγινε
εσύ ποτέ δε μου ’πες ψέματα
πώς έγινε έτσι ο κόσμος και πού ήμουνα εγώ την
       ώρα που άλλαζε

Θα φύγω τώρα
χωρίς απάντηση ούτε ένα σχέδιο επιβίωσης

ήθελα να το ξέρεις
πως ίσως άδικα χάλασες τα κόκαλά σου εκεί
και το άσθμα σου άδικα κι αυτό
κι εκείνη η πρώτη αγάπη σου που έχασες
όταν σε πρωτοπήραν
άδικα κι αυτή

οι αδιάφοροι οι εαυτούληδες οι συμφεροντολόγοι
       και οι γλείφτες
επιβιώνουνε παππού

κι εγώ απλά γερνάω

κι οι γέροι πεθαίνουνε παππού
δεν κάνουν επανάσταση





ΒΥΘΟΣ


Σε καθαρά νερά
θα βυθιστώ
εμβαπτισμένος δούλος σου
μοναξιά μου.

Οι κάμερες θα στέκουν στην ακτή
να περιμένουν τον πνιγμό
σε αποκλειστικότητα

Κανείς να μην μπορεί να φανταστεί
τη δύναμη που κρύβω στον βυθό
ποιον άσσο απελευθέρωσης
κρατάω φυλαχτό

Οι άνθρωποι που ξέχασαν να παίρνουν αναπνοές
τα εγχειρίδια επιβίωσης που παράτησαν
φεύγοντας βιαστικά στις παρελάσεις
μάταια θα προσπαθήσουν
ν’ αποτυπώσουν με ορθολογισμό
την Ανάληψή μου
στους ουρανούς

Τα καθαρά νερά

η εκδίκηση μου





Από τη συλλογή «Ένας απλός υπάλληλος βιντεοκλάμπ και άλλα κείμενα».
Εκδόσεις Εντευκτηρίου, 2015.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου